keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Hyvää ja huonoa


Miten musta tuntuu että mulla on aivan kamalasti kertynyt teille kerrottavaa. Pari postausta mulla roikkuu luonnoksena, mutta muun muassa sen lupaamani viikonloppupostauksen poistin, sillä sen kirjoittamisen aloittamisesta on niiiiin pitkä aika. Se ei kuitenkaan sisältänyt mitään Helsingissä pyörimistä ja normaalia estevalmennusta ihmellisempää, joten ette jääneet mistään tärkeästä paitsi. Olen myös tullut siihen tulokseen, että minun on parempi olla lupaamatta teille mitään postauksia tmv etukäteen. Mielummin yllätän teidät kivalla postauksella, kuin lupaan ja joudun perumaan sanani :)

Viime viikolla on kuitenkin tapahtunut vaikka ja mitä. Tiistaina mulla ja Helmillä oli jo vähän tavaksikin muodostunut maastopäivä, josta ei sinäänsä ole erikoisemmin kerrottavaa. Keskiviikkona hulluttelimme Saanan ja Jannan kanssa kentällä Facebookin haastevideota kuvaten, ja pääsin myös pitkästä tekemään lähempääkin tuttavuutta kentän pohjan kanssa... Toivon mukaan saan teillekkin julkaistua videon jossain vaiheessa! Torstai kului kokonaan aivan muissa kuin hevostelun merkeissä, kun koulun liikunnan valinnaisryhmän kanssa kävimme syömässä ja katsomassa naisten salibandypeliä. Perjantaina oli estevalmennus, joka ei ehkä sujunut aivan nappiin, ja sunnuntaina olin aamupäivällä katsomassa parhaan ystäväni Saran ja hänen hevosensa ensimmäisiä yhteisiä koulukisoja Perttulassa. Illalla kävin vielä ratsastamassa Helmin.


Maanantain yritin sitten sinnitellä hereillä, sillä edellisen yön (su-ma) unimäärä jäi koulututkielman teon takia todella vähäiseksi. Puksutin maanantain vain puolentoista tunnin unilla, ja sen kyllä huomasi väsyneestä olemuksesta sekä meikittömästä naamasta tummine silmänalusineen. Huoh! Seuraavinakaan öinä en ole ihan tarpeeksi nukkunut, ja luultavasti juuri tästä mun univajeesta johtuen mulle on tullut tosi pahoja migreenikohtauksia jopa pari kertaa viikossa. Eilen oli taas maastoilupäivä ja käytiin Helmin kanssa ekaa kertaa tänä keväänä oikeasti metsäpoluilla. Törmättiin matkalla muutamaan jänikseen, joita Helmin piti kamalasti pelätä, mutta muuten matka sujui ihan leppoisissa merkeissä.

Tänään mulla on ollut ihan mielettömän hyvä fiilis lähes koko päivän. Sää on ollut ihanan aurinkoinen ja nyt alkaa oikeasti olla lämmin. En malttais odottaa kesää! Tallilla sain kuulla hieman ikäviä juttuja, joista saatan teillekkin jossain vaiheessa mainita. Niistä mulle tuli aika kurja olo, mutta Helmi oli taas niin superihana ratsastettaessa, että kaikki murheet unohtuivat. H on ollut lähiaikoina aivan upea sileellä, mutta esteillä on tullut jostain syystä ongelmia ja aika paljon takapakkia. Ihan kunnon ratsastusanalyysit mulla ois tarkoituksena teille tiivistää jossain vaiheessa yhteen postaukseen, jotta tiedätte missä mennään. On tapahtunut paljon hyviä ja huonoja asioita, onneksi vähemmän jälkimmäisiä!

Nyt taas joudutte odottelemaan seuraavaa postausta jonkin aikaa, koska meikä lähtee huomenna aikaisin aamusta Muhuun Viroon! Siellä on luvassa vaelluksia eestinhevosilla, sunnuntaihin asti olen siis siellä. Mulla ei ole vielä aavistustakaan mitä reissu tulee pitämään sisällään, mutta kivaa on luvassa! Kameran otan mukaan ja yritän mahdollisimman paljon kuvailla siellä, saatte kuulla sitten tarkemmin matkasta kun se on takana päin :)

Huomenna aamulla herätyskello soi jo puoli viisi, joten pikkuhiljaa alan suunnitella nukkumaanmenoa... Vielä on pakkaamattakin, jaiks! Toivottavasti matkasta tulee kiva ja säät suosivat meitä. Tähän loppuun laitan vielä pari kuvaa meidän suht uusista perheenjäsenistämme, jotka pääsivät meidän koiratarhaamme ensimmäistä kertaa vapaana tutkimaan paikkoja. Nappasin silloin kameran esille ja päätin jakaa teillekin pari otosta. Olen ihan kokonaan unohtanut esitellä meidät syötävän suloiset leijonanharjakanit, Hugon (musta) ja Pontuksen.






Kysykää taas tuttuun tapaan jos jokin asia askarruttaa mieltänne, tai laittakaa muuten vaan kommenttia. Palataan taas pääsiäisen jälkeen, jolloin olen varmasti taas yhtä hienoa kokemusta rikkaampi :)

Mukavaa pääsiäislomaa kaikille!

7 kommenttia:

  1. Kiva postaus, tai sitten ei niin kiva, jos tallilla on käynyt jotain ikävää:-( Mitä tallilla on käynyt, jos haluat kertoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelin kirjoittaa asiasta ihan kokonaisen postauksen, jossa käyn läpi näitä hieman ikävempiä ajatuksiani joita on lähiaikoina tullut. Kenenkään nimiä en kuitenkaan julkaise ja ei huolta, kaikki kyllä järjestyy ja mitään kamalan vakavaa ei ole tapahtunut :)

      Poista
  2. Waat mä en tienny et teil on pupui :D pidä hauskaa siel viros nii mä annan sun puolest hempalle porkkanan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tiedä moni muukaan, olen jostain syystä unohtanut kertoa kaikille :D myöhäiset kiitokset!

      Poista
  3. Voi miten suloisia puppeleita :3 Ja kiva kun tulit kirjoittamaan vaikka varmasti sulla on pää täynnä ajatuksia reissusi takia, hauskaa pääsiäislomaa sinullekkin!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ovathan ne kyllä aikamoisia sydämenmurskaajia :3 Kiitos ihanasta kommentista!!

      Poista